Άρθρα & Νέα
Απρίλιος 2009

Οι άνθρωποι του e-learning

Η εισαγωγή ενός νέου συστήματος παραγωγής, παροχής και διαχείρισης της εκπαίδευσης δεν αποτελεί μια μηχανιστική και γραμμική διαδικασία, δεν είναι απλά ένα «νέο δοχείο για το παλιό κρασί».

Οι παράμετροι της εκπαιδευτικής διαδικασίας μεταβάλλονται ριζικά, τόσο για τους αποδέκτες της, όσο και για τους παρόχους της. Με τη χρήση της τηλεκπαίδευσης μπορούμε να είμαστε γρήγοροι και ευέλικτοι στη διάχυση της πληροφορίας και της γνώσης. Μπορούμε επίσης, με τη χρήση της εικονικής τάξης, να επιτρέψουμε την επικοινωνία και αλληλεπίδραση σε πραγματικό χρόνο ατόμων που εργάζονται σε πολύ απομακρυσμένους χώρους.

Με την εισαγωγή ενός νέου συστήματος παραγωγής, παροχής και διαχείρισης της εκπαίδευσης παρουσιάζονται νέες ευκαιρίες ανάπτυξης για τα στελέχη που θέλουν να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητές του. Επίσης, νέοι ρόλοι διαγράφονται για τα στελέχη που εμπλέκονται στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των εκπαιδεύσεων.

Για τη μεγιστοποίηση των αποτελεσμάτων που παρέχει η τηλεκπαίδευση απαιτείται η πολύπλευρη προσπάθεια πολλών συντελεστών. Χρειάζονται εξειδικευμένοι και ικανοί άνθρωποι για να σχεδιάσουν, υλοποιήσουν και «προσφέρουν» τηλεκπαίδευση καθώς και να σχεδιάσουν, δημιουργήσουν και υποστηρίξουν τους διαύλους επικοινωνίας με τη βέλτιστη αξιοποίηση της τεχνολογικής υποδομής.

Με μία διαφορετική – επιγραμματική διατύπωση απαιτείται:

  • Ανάλυση εκπαιδευτικών αναγκών
  • Ενιαία και συνεκτική εκπαιδευτική στρατηγική, 
  • Σχεδιασμός και υλοποίηση ηλεκτρονικών μαθημάτων, 
  • Δημιουργία και συντήρηση της τεχνολογικής υποδομής (εξοπλισμός, λογισμικό, συστήματα επικοινωνίας),
  • Παροχή των σύγχρονων και ασύγχρονων εκπαιδεύσεων με παράλληλη παιδαγωγική παρακολούθηση και υποστήριξη των χρηστών (e-trainer, e-turor), 
  • Τεχνική υποστήριξη των εκπαιδευόμενων
  • Διαχείριση της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης (εγγραφές χρηστών, δημιουργία μαθημάτων, παράδοση και παρακολούθηση της μαθησιακής πορείας κλπ.),
  • Διαχείριση του έργου (διοικητικά, οικονομικά κλπ), 
  • Ενέργειες ευαισθητοποίησης και προσέλκυσης των δυνητικών χρηστών 
  • Επικοινωνία για ανταλλαγή απόψεων με τους χρήστες του συστήματος και

άλλα πολλά που «κρύβονται» πίσω από την οθόνη που βλέπει ο χρήστης του συστήματος τηλεκπαίδευσης. 

Πάνω από όλα όμως απαιτείται αμφίδρομη συνεργασία, στην οποία προσβλέπουν οι εμφανιζόμενοι στη φωτογραφία που ακολουθεί και οι οποίοι αποτελούν ένα μέρος της ομάδας των ανθρώπων, οι οποίοι βρίσκονται πίσω από τις «οθόνες» των μαθημάτων και έχουν κάνει το έργο της τηλεκπαίδευσης κομμάτι της καθημερινής τους εργασίας.


Φωτογραφικό υλικό