Άρθρα & Νέα
Απρίλιος 2009

Το έργο από Δεκέμβριο ΄08 - Μάρτιο ΄09

Ολοκληρώθηκε πρόσφατα ο πρώτος κύκλος πιλοτικών εκπαιδεύσεων με την χρήση του συστήματος σύγχρονης –ασύγχρονης εκπαίδευσης. Πάνω από 900 εκπαιδευόμενοι παρακολούθησαν 100 και πλέον μαθήματα σε όλα τα θεματικά πεδία, από τις 15/2/2007 που ξεκίνησε η πρώτη πιλοτική εφαρμογή του συστήματος μέχρι σήμερα.

Τα μαθήματα που παραδόθηκαν αφορούν στους τέσσερις θεματικούς άξονες, στους οποίους προσφέρει η ΜΟΔ εκπαίδευση:

  • Τεχνικά θέματα ΚΠΣ/ΕΣΠΑ
  • Προσωπικές και διοικητικές δεξιότητες
  • Δεξιότητες πληροφορικής
  • Ξένες γλώσσες

Η εμπειρία από την υιοθέτηση του νέου αυτού μοντέλου εκπαίδευσης είναι για όλους μας θετική. Όπως προκύπτει από τα σχόλια και τις παρατηρήσεις των συμμετεχόντων, οι εκπαιδευόμενοι αγκάλιασαν το e-learning και αποκόμισαν θετικές εντυπώσεις από την χρήση των νέων εργαλείων εκπαίδευσης.

Ο θεματικός άξονας που προσέλκυσε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι τα μαθήματα ξένων γλωσσών που συγκεντρώνουν τις περισσότερες προτιμήσεις (433 άτομα).

Η παρακολούθηση μαθημάτων πληροφορικής (246 άτομα) έδωσε την δυνατότητα σε όσους το επιθυμούσαν να εμβαθύνουν στη χρήση των ηλεκτρονικών εφαρμογών γραφείου ή να ασχοληθούν με τρέχουσες αλλά και νέες εξειδικευμένες εφαρμογές.

Όσοι παρακολούθησαν τις εκπαιδεύσεις για ανάπτυξη προσωπικών και διοικητικών δεξιοτήτων στην πιλοτική φάση, μας μετέφεραν την ικανοποίησή τους από την εφαρμογή του μεικτού μοντέλου εκπαίδευσης, καθώς η παρακολούθηση του ασύγχρονου περιεχομένου πλαισιώθηκε από παραδοσιακό σεμινάριο σε αίθουσα, όπου είχαν την ευκαιρία να εμβαθύνουν στις έννοιες που μελέτησαν, να πειραματιστούν σε νέες δεξιότητες και να επιλύσουν απορίες. Τα μαθήματα προσωπικών και διοικητικών δεξιοτήτων έχουν παρακολουθήσει μέχρι στιγμής συνολικά 120 εκπαιδευόμενοι.

Στον άξονα των τεχνικών γνώσεων σχετικά με το ΚΠΣ/ΕΣΠΑ, προς το παρόν έχουν διατεθεί 5 τίτλοι και έχουν εκπαιδευτεί 117 άτομα. Η εκτίμηση των συμμετεχόντων ως προς το περιεχόμενο και την παιδαγωγική προσέγγιση που χρησιμοποιήθηκε είναι θετική. Τα μαθήματα διαπιστώνεται ότι είναι πλήρη ως προς το περιεχόμενο και αξιοποιούν χρήσιμα παραδείγματα και ασκήσεις.

Άμεσα, θα διατεθούν πιλοτικά 7 επιπλέον τίτλοι μαθημάτων σε θέματα ΚΠΣ/ΕΣΠΑ σχετικά με τη διοικητική πρακτική των Ειδικών Υπηρεσιών, τις πρακτικές εξοικονόμησης ενέργειας στο χώρο εργασίας, την τήρηση φακέλου έργου, τον οικονομικό-διαχειριστικό έλεγχο, τις επιθεωρήσεις-επαληθεύσεις, την περιβαλλοντική νομοθεσία-αδειοδότηση, και τα τεχνικά Δελτία Πράξης. Στο πλαίσιο αυτό θέλουμε να επισημάνουμε ότι καταβάλλεται ιδιαίτερη προσπάθεια ώστε η ανάπτυξη μαθημάτων σε τεχνικά θέματα ΚΠΣ/ΕΣΠΑ να εναρμονίζεται με τα ενδιαφέροντα και τις εκπαιδευτικές ανάγκες των στελεχών του ΚΠΣ/ΕΣΠΑ.

Εκτός από την ασύγχρονη εκπαίδευση, ιδιαίτερο ενδιαφέρον εκδηλώνεται, από τους εκπαιδευόμενους, και για τη συμμετοχή σε εικονική τάξη (Centra), η οποία εξασφαλίζει την αμεσότητα στην επικοινωνία, υπερπηδώντας το εμπόδιο των γεωγραφικών αποστάσεων. Στόχος της ΜΟΔ είναι η διεύρυνση της χρήσης της εικονικής τάξης σε όσο το δυνατόν περισσότερες εκπαιδεύσεις, η πλήρης λειτουργικότητά της, από τεχνικής πλευράς και σταδιακά, η γενικευμένη εφαρμογή του μοντέλου της μεικτής εκπαίδευσης. Μέχρι σήμερα έχουν οργανωθεί και πραγματοποιηθεί 10 εικονικές τάξεις, στις οποίες συμμετείχαν 125 εκπαιδευόμενοι.

Μια ακόμη σημαντική λειτουργία, που παρέχεται από το σύστημα τηλεκπαίδευσης, είναι αυτή των κοινοτήτων. Οι κοινότητες αποτελούν ουσιαστικό δίαυλο συγκροτημένης ανταλλαγής απόψεων, καθώς οι εκπαιδευόμενοι συμμετέχοντας στις κοινότητες με απόψεις, παρατηρήσεις και προτάσεις, συμβάλλουν ουσιαστικά στη βελτίωση, τόσο των μαθημάτων όσο και του συστήματος συνολικά. Η συμμετοχή των εκπαιδευόμενων στις κοινότητες αρχικά δεν ανταποκρίθηκε στις υψηλές προσδοκίες. Με την πάροδο του χρόνου και την περαιτέρω εξοικείωση όλων μας με τις δυνατότητες του συστήματος όμως, πιστεύουμε ότι οι κοινότητες μπορούν να αποτελέσουν έναν χρήσιμο «τόπο» συνάντησης, διαλόγου και δικτύωσης μεταξύ των εργαζόμενων στις Ειδικές Υπηρεσίες του ΕΣΠΑ.