Άρθρα & Νέα
Ιούλιος 2009

Ένα έργο προοπτικής ολοκληρώνει τον πρώτο του κύκλο

Το έργο της τηλεκπαίδευσης, χρηματοδοτούμενο από το ΕΠ Κοινωνία της Πληροφορίας, είχε ένα προσδιορισμένο, διαχειριστικά, χρονικό πλαίσιο μέσα στο οποίο έπρεπε να σχεδιαστεί, να υλοποιηθεί, να γίνει η πιλοτική εφαρμογή του και οι όποιες βελτιώσεις αλλά και να τεθεί σε πλήρη παραγωγική λειτουργία. Το χρονικό αυτό πλαίσιο, είχε ως σημείο έναρξης τον Ιούλιο 2006 και σημείο λήξης το τέλος Ιουνίου 2009. Στο διάστημα αυτό πολλά δοκιμάσαμε και πολλά μάθαμε και με την βοήθεια όλων καταφέραμε να στήσουμε ένα πλήρες και συγκροτημένο σύστημα τηλεκπαίδευσης.

Από την έναρξη του έργου μέχρι σήμερα, η πορεία ήταν μεν δύσκολη αλλά και δημιουργική, μία πορεία που τη χαρακτήριζε η κοινή μας αντίληψη ότι η τεχνολογία πρέπει να γίνει αρωγός μας για μια ευρύτερη και πιο ευέλικτη προσέγγιση της γνώσης. Σίγουρα έχουμε ακόμα πολλά να κάνουμε. Ο δρόμος της συνεχούς βελτίωσης είναι ανοιχτός και γεμάτος προκλήσεις.

Καθώς οι αριθμοί έχουν τη δική τους γλώσσα ας δούμε, με τη βοήθειά τους, τι πετύχαμε μέχρι σήμερα στο «Σύστημα Τηλεκπαίδευσης»:

Έχουν εγγραφεί 1.100 χρήστες,

Διατίθενται 95 εκπαιδευτικοί τίτλοι, και ειδικότερα ανά θεματικό άξονα:

  • Τεχνικές γνώσεις ΚΠΣ/ΕΣΠΑ: 12 μαθήματα
  • Πληροφορική: 63 μαθήματα
  • Προσωπικές και επιχειρησιακές δεξιότητες: 15 μαθήματα
  • Ξένες γλώσσες: 5 μαθήματα

Στα προσφερόμενα μαθήματα έχουν εγγραφεί 820 άτομα, ενώ
Ο συνολικός αριθμός εγγραφών σε μαθήματα ανέρχεται σε 1.340.
Ειδικότερα οι 1.340 εγγραφές στα μαθήματα κατανέμονται, ανά θεματικό άξονα, ως εξής:

  • Τεχνικές γνώσεις ΚΠΣ/ΕΣΠΑ: 285 εγγραφές
  • Πληροφορική: 250 εγγραφές
  • Προσωπικές και επιχειρησιακές δεξιότητες: 200 εγγραφές
  • Ξένες γλώσσες: 605 εγγραφές

Όπως προκύπτει από τα παραπάνω μεγέθη, οι ξένες γλώσσες, με 605 εγγραφές, κέρδισαν τα πρωτεία σε αριθμό εγγραφών, αν και στο πλαίσιο της διενεργηθείσας δημοσκόπησης, ως πρώτης προτεραιότητας σε σημασία κρίθηκαν, από τους συμμετέχοντες στη δημοσκόπηση, τα μαθήματα των Τεχνικών γνώσεων ΚΠΣ/ ΕΣΠΑ, στα οποία οι εγγραφές ανήλθαν σε 285.

Έπονται, χωρίς όμως να υστερούν και οι άλλοι θεματικοί άξονες. Στα μαθήματα πληροφορικής, οι εγγραφές έφτασαν στις 250, ενώ στις προσωπικές και επιχειρησιακές δεξιότητες 200 χρήστες εκπαιδεύτηκαν σε δύο κύκλους εκπαίδευσης με χρήση του μοντέλου της μεικτής εκπαίδευσης,   συνδυάζοντας την εξ αποστάσεως εκπαίδευση με τη βιωματική εκπαίδευση σε τάξη.

Η μέχρι τώρα ανταπόκριση και συμμετοχή στα προσφερόμενα μαθήματα δείχνει ότι έχουμε καταφέρει αρκετά, αλλά το έργο δεν σταματάει εδώ. Οφείλουμε να συνεχίσουμε να το υποστηρίζουμε, να το βελτιώνουμε αλλά και να απαντάμε σε όλα τα ζητήματα που τίθενται σε κάθε περίπτωση εισαγωγής νέων μεθόδων και εργαλείων μάθησης.

Τα ζητήματα που τίθενται αφορούν τόσο στην αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης όσο και στην δυσκολία ολοκλήρωσης των μαθημάτων, από την πλευρά των εκπαιδευόμενων, λόγω πιεστικών απαιτήσεων από την εργασία. Άλλο ζήτημα που τίθεται με τη μορφή αιτήματος, αφορά στην παροχή υπηρεσιών υποστήριξης μέσω e-tutoring, και σε μαθήματα όπως αυτά της πληροφορικής και των ξένων γλωσσών.

Εκφρασμένα ερωτήματα και αιτήματα από τους χρήστες του συστήματος, ενισχυόμενα από την αυξημένη ανάγκη για ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων στα θέματα ΚΠΣ/ΕΣΠΑ, θέτουν ως βασική προτεραιότητα την ανάπτυξη νέων εκπαιδευτικών τίτλων σε καίρια και άμεσα συναρτώμενα με το εργασιακό μας αντικείμενο, ζητήματα.

Οι δεξιότητες, σε θέματα ανάπτυξης «ηλεκτρονικών μαθημάτων», που αποκτήθηκαν από την ΜΟΔ, στο πλαίσιο της μεταφοράς τεχνογνωσίας από τον ανάδοχο αποτελεί μια καλή πρώτη βάση. Στη βάση αυτή, καθώς και στη δική σας ενεργό συμμετοχή και συνεργασία, θα πρέπει να στηριχθούμε για να χτίσουμε τα μελλοντικά βήματα προσαρμόζοντας ή δημιουργώντας νέο εκπαιδευτικό υλικό, που να απαντά στις ανάγκες που προκύπτουν από και για την εφαρμογή του ΕΣΠΑ.