Άρθρα & Νέα
Ιούλιος 2009

Είπαν για το e-learning

Θέλουμε τη γνώμη όλων: Στο προηγούμενο τεύχος είχαν φιλοξενηθεί οι γνώμες, τα σχόλια και οι προτάσεις από "εκπαιδευόμενους" του συστήματος τηλεκπαίδευσης. Στο παρόν τεύχος φιλοξενούνται σχόλια από "e-trainers", που συμμετείχαν στο σύστημα με την ιδιότητα του εκπαιδευτή σε "εικονική τάξη".

Αγγέλικα Ιωαννίδου, Υπεύθυνη Τμήματος Υπoστήριξης Προγραμματισμού και Επικοινωνίας ΜΟΔ.

Όταν για πρώτη φορά βρέθηκα αντιμέτωπη με ένα “centra event” στον ρόλο του εκπαιδευτή με έπιασε πανικός! Λίγο πριν αρχίσει η συνεδρία, κοίταζα με δέος όλα τα περίεργα σύμβολα στην οθόνη μου και ήμουν βέβαιη ότι μου ήταν αδύνατο να συγκρατήσω τι είναι τι και πώς να κάνω όλες τις κατάλληλες κινήσεις.Όταν άρχισε όμως η διαδικασία καθεαυτή, η εξοικείωση ήρθε απίστευτα γρήγορα.

Η νέα δυναμική αυτή μορφή επικοινωνίας είναι συναρπαστική και ο πάγος ανάμεσα στους συμμετέχοντες σπάει πολύ γρήγορα. Η άμεση ανταπόκριση και η ευκολία να ανταλλάσσεις απόψεις με πολλούς συναδέλφους ταυτόχρονα, που είναι χιλιόμετρα μακριά, σε ωθεί να αποβάλλεις γρήγορα τις όποιες αναστολές. Η διδασκαλία γίνεται ένα δημιουργικό και ευχάριστο παιχνίδι και ενισχύεται σημαντικά με τα ευρηματικά και χρηστικά εργαλεία της «πλατφόρμας»: κοινή πλοήγηση στο διαδίκτυο, γρήγορες ερωταπαντήσεις με τους συμμετέχοντες, έρευνες της στιγμής κ.ο.κ.

Πιστεύω ότι η σύγχρονη πλατφόρμα έχει μεγάλες δυνατότητες και θα είναι εξαιρετικά χρήσιμη για την ανταλλαγή εμπειριών ανάμεσα στα στελέχη των Ειδικών Υπηρεσιών. Είμαι σίγουρη ότι γρήγορα θα αποτελέσει απαραίτητο εργαλείο στην καθημερινή μας δουλειά.

 

 

Αλεξάνδρα Χόχωλη, Στέλεχος Τομέα Υπηρεσιών Συντονισμού και Οργάνωσης ΜΟΔ.

Είχαν γίνει όλες οι σχετικές προετοιμασίες και διευθετήσεις για το μάθημα σε εικονική τάξη, με εκπαιδευτή εμένα!!!
Δεν ήξερα τι θα αντικρύσω, οι περισσότερες έννοιες γνωστές μεν αλλά με τελείως καινούργιο περιεχόμενο!  Σαν να άλλαξαν οι ορισμοί στο λεξικό!

Το μάθημα ξεκίνησε… ένα εικονικό μάθημα σε εικονική τάξη, μια διαφορετική εμπειρία!
Ο «δάσκαλος» είναι προσηλωμένος στην οθόνη του, όχι μόνο γιατί εκεί βλέπει τη σελίδα του μαθήματός του αλλά και γιατί εκεί γίνεται και όλη ηεπαφή με την «τάξη» του! Προφορικά, με εικονίδια ή και  γραπτά σημειώματα. Δεν έχει όμως την αμεσότητα που προσφέρει ο κλασικός τύπος σεμιναρίου.
Η ποιότητα της τεχνολογικής υποδομής καθορίζει εν πολλοίς και την επιτυχία του μαθήματος.
Όπως όλα τα καινοφανή, θέλει εξοικείωση με την επανάληψη, και θα βελτιωθεί μέσα από τη χρήση του.