Η εμπειρία του e-tutoring - II
Βαρβάρα Λιανοπούλου
Στέλεχος Τομέα Υπηρεσιών Διοίκησης & Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού ΜΟΔ α.ε.
«Θα γράψεις κάτι για το news letter», είπε η συνάδελφος της συντακτικής ομάδας, «κάτι για την εμπειρία ως e-tutor».
Ποιο είναι το βασικό που ήθελα να πώ; Αναρωτιόμουν. Γρήγορα συνειδητοποίησα πως ήθελα να πώ για τις αλλαγές που συνεχώς συμβαίνουν στη ζωή μας και μας επηρεάζουν.. και ..αναγκαστικά πήγα λίγο στο παρελθόν.
Η μνήμη γύρισε στην αρχή της επαγγελματικής μου πορείας στα ΚΠΣ, τότε που ως νεαρή μελετήτρια στον ιδιωτικό τομέα βίωνα τις αλλαγές ανεπαίσθητα, ως πολύ φυσικές. Όσο πιο νέος, τόσο πιο μικρές, φυσικές ή ανεπαίσθητες θεωρείς και τις αλλαγές; Μάλλον! Είσαι και τόσο κοντά στην ηλικία της μάθησης .
Τα χρόνια περνούν, κι οι αλλαγές είναι σημαντικές τόσο στον μακρόκοσμο όσο και στον μικρόκοσμο…Ήδη, 10 χρόνια τώρα στη ΜΟΔ, στον Τομέα Ανθρώπινου Δυναμικού. Στον «μακρόκοσμο» των ΚΠΣ - χθες και σήμερα ΕΣΠΑ - αυξήθηκε ο αριθμός των Ειδικών υπηρεσιών που εμπλέκονται στην υλοποίηση, διαχείριση, έλεγχο και κατά συνέπεια και ο αριθμός των υπαλλήλων. Και ένας από τους βασικούς τομείς δράσης της MOΔ εξακολουθεί να είναι η εκπαίδευση των στελεχών των ΕΥ, αφενός των Δικαιούχων αφετέρου.
Συνεχίζεις μόνο με τις παραδοσιακές μορφές εκπαίδευσης; Όχι βέβαια. Και να ... το e-learning μπήκε…στη ζωή μας. Η αλλαγή έφθασε στην πόρτα σου ξανά και όχι μόνο ως εκπαιδευόμενη, …
Πρέπει; Θέλεις να υιοθετήσεις το νέο ρόλο, αυτόν του e-tutor;
Θέλεις και μπορείς; Φαίνεται τελικά πως εάν θέλεις θα μπορέσεις. Ένα «θέλω» βέβαια για να καταλήξει να γίνει επιτυχές δεν αρκεί να βασίζεται αποκλειστικά και μόνο στην επιθυμία. Σαφώς πατάει στην επιθυμία αλλά απαιτεί και τόσα άλλα… Ανάλυση του νέου ρόλου, μεταφορά τεχνογνωσίας από επιτυχημένα μοντέλα, εκπαίδευση στο νέο ρόλο, σχεδιασμό, υλοποίηση, αποδοχή και κατανόηση από σένα του ρόλου αλλά και από αυτόν που συνδιαλέγεσαι, που του παρέχεις την υπηρεσία.Ένας δρόμος πιο μακρύς, ένας δρόμος που δεν μπαίνει σε ένα χρονοδιάγραμμα.
Οι πιλοτικές φάσεις των μαθημάτων ξεκίνησαν. Θες να υποστηρίζεις, να διευκολύνεις το συνάδελφο στην εκπαίδευσή του, να τον εμψυχώνεις και να τον ενθαρρύνεις, να διαμεσολαβείς σε αυτόν και στον εκπαιδευτή, να συντονίζεις.
Και τα κέρδη και τα μαθήματα είναι πολλά, όπως και τα ερωτήματα είναι πολλά. Πολλαπλοί όμως είναι και οι στόχοι του e-tutor. Στόχος είναι να ολοκληρώσουν το μάθημα, όλοι όσοι εγγράφησαν. Στόχος είναι να χρησιμοποιήσουν τα νέα εργαλεία π.χ. forum και chat.
Χρησιμοποιείς, για να ανταπεξέλθεις στο ρόλο σου, όσα μέσα έχεις στη διάθεσή σου, την τηλεφωνική επικοινωνία, την επικοινωνία μέσω email, την ανάρτηση θεμάτων στα forum, το help desk για τις τεχνικές απορίες. Κάποιοι δε σε χρειάζονται, κάποιοι σε χρειάζονται πολύ, κάποιοι και αρκετοί δεν έχουν ανάγκη (ελπίζω προς το παρόν) τα forum. Κι εσύ αναρωτιέσαι και ψάχνεις, τι περισσότερο ή λιγότερο μπορείς να κάνεις για να ανταποκριθείς σαφώς στους στόχους αλλά και να κατανοήσεις και να ανταποκριθείς στην ανάγκη του άλλου, των λίγων ή των πολλών.
Όμορφη πραγματικότητα, μία πραγματικότητα που διαμορφώνεται από όλους μας, μία πραγματικότητα που παρά τα ερωτηματικά της, τις παλινωδίες της, τις αναζητήσεις της, θα φέρει και φέρνει αποτέλεσμα. Ενδεχομένως διαφορετικό από αυτό που φαντάστηκες, σχεδίασες.
Αλλά αυτό σημαίνει ζωντανή πραγματικότητα!!!