Άρθρα & Νέα
Απρίλιος 2010

E-tutoring - Εκπαίδευση και παιδαγωγική υποστήριξη

Διαπιστώνοντας από την αρχή την ανάγκη για εκπαίδευση των εκπαιδευτών στο νέο ρόλο που αναλαμβάνουν στο πλαίσιο της τηλεκπαίδευσης, η ΜΟΔ προχώρησε στο σχεδιασμό και ανάπτυξη ενός νέου μαθήματος με τίτλο: «E-tutoring - Τηλεκπαίδευση και παιδαγωγική υποστήριξη». Το μάθημα σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από τον ΤΥΔΑΑΔ αξιοποιώντας τόσο την τεχνογνωσία υλοποίησης προγραμμάτων κατάρτισης - τηλεκπαίδευσης όσο και τα πιλοτικά εργαλεία παραγωγής και ανάπτυξης rapid learning.
 

Όπως έχει ήδη αναφερθεί στο πρώτο τεύχος του newsletter, ο e-tutor καλείται να:

  • υποστηρίξει και καθοδηγήσει στη μελέτη του υλικού,
  • διευκολύνει δίνοντας επιπλέον πληροφορίες ή πηγές,
  • υποστηρίξει και ενισχύσει την επικοινωνία και την συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευομένων μέσα από την αξιοποίηση των διαθέσιμων εργαλείων,
  • συντονίσει εικονικές συναντήσεις όπου ειδικοί (experts) επί του περιεχομένου μπορεί να δώσουν απαντήσεις σε ερωτήματα ή να εμπλουτίσουν την εκπαίδευση με νέα δεδομένα
  • παρακολουθεί την πρόοδο των εκπαιδευομένων και να επισημαίνει τυχόν δυσκολίες.

Απαντώντας σε αυτές  τις ανάγκες, σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των εκπαιδευομένων με τις γενικές έννοιες της τηλεκπαίδευσης και η εισαγωγή τους σε πρακτικές εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής υποστήριξης, οι οποίες εφαρμόζονται σε προγράμματα τηλεκπαίδευσης.

Δεδομένης της πολυπλοκότητας του ρόλου e-tutor, το ασύγχρονο περιεχόμενο που αναπτύχθηκε, εντάχθηκε σε έναν εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες της τηλεκπαίδευσης, έτσι ώστε οι εκπαιδευόμενοι e-tutors να αποκτήσουν ευρεία αντίληψη του αντικειμένου και βιωματική γνώση. Αξιοποιήθηκαν δε, διάφορες παιδαγωγικές μέθοδοι και τεχνικές, οι οποίες κρίνονται αποτελεσματικές για την εκπαίδευση των ενηλίκων.
 

Αυτή την περίοδο υλοποιείται πιλοτική εκπαίδευση, διάρκειας 14 ωρών, την οποία παρακολουθούν δεκαέξι (16) στελεχών Ειδικών Υπηρεσιών, με ιδιαίτερη συμμετοχή της ΕΥ Εφαρμογής Προγραμμάτων του ΥΠΕΠΘ και των Ειδικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης.

Οι εκπαιδευόμενοι μετά την ολοκλήρωσή του προγράμματος:

  • θα γνωρίζουν τα χαρακτηριστικά της τηλεκπαίδευσης και τα βασικά εργαλεία σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης
  • θα εξοικειωθούν με τις νέες απαιτήσεις του ρόλου του εκπαιδευτή
  • θα είναι σε θέση να υποστηρίζουν αποτελεσματικά μια ομάδα εκπαιδευομένων ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης και
  • θα γνωρίζουν σε βάθος και θα είναι σε θέση να χρησιμοποιούν τα εργαλεία τηλεκπαίδευσης της ΜΟΔ

Η εκπαίδευση περιλαμβάνει:

  • παρακολούθηση του ασύγχρονου εκπαιδευτικού περιεχομένου.
  • παρακολούθηση εικονικών τάξεων όπου εξειδικεύονται έννοιες, δίνονται παραδείγματα, επεξηγούνται θέματα.
  • συμμετοχή σε κοινότητες και συζήτηση γύρω από συγκεκριμένα ερωτήματα αλλά και θέματα που τίθενται από την ομάδα
  • διαμόρφωση δύο ορισμών για την ασύγχρονη και την μεικτή εκπαίδευση μέσα από την αξιοποίηση του εργαλείου wiki του Saba

Η εκπαίδευση ολοκληρώνεται με εποπτευόμενη πρακτική άσκηση στο ρόλο του e-tutor και αξιολόγηση του προγράμματος.

Θα σας κρατήσουμε ενήμερους για την εξέλιξη του σχετικού εκπαιδευτικού προγράμματος ενώ για όσους ενδιαφέρονται, το μάθημα E-tutoring θα περιληφθεί στον επόμενο κύκλο μαθημάτων, οπότε θα μπορέσετε να δηλώσετε συμμετοχή.