Άρθρα & Νέα
Ιανουάριος 2011

Χρήση Βίντεο στην Τηλεκπαίδευση

Η χρήση του βίντεο στη διαδικασία μάθησης έχει αποδειχτεί ότι μπορεί να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο γρήγορης και αποτελεσματικής εκπαίδευσης. Η ανάγκη για παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού που θα προσφέρει γρήγορα την πληροφορία, σε όσο το δυνατό περισσότερους χρήστες, χωρίς την απαίτηση της φυσικής παρουσίας, οδήγησε στην αξιοποίηση βιντεοσκοπημένων σεμιναρίων παραδοσιακής τάξης και στην ένταξή τους στο σύστημα τηλεκπαίδευσης.

Στην κατεύθυνση αυτή, η ΜΟΔ ανάπτυξε και προσφέρει, μέσα από το σύστημα τηλεκπαίδευσης, δύο νέα μαθήματα που βασίζονται στην επεξεργασία βιντεοσκοπημένου υλικού από σεμινάρια παραδοσιακής και εικονικής τάξης εκπαίδευσης.

Τα δύο αυτά μαθήματα είναι:
Γενικά θέματα ΕΣΠΑ, που είναι βασισμένο στη βιντεοσκόπηση σεμιναρίου παραδοσιακής εκπαίδευσης, πραγματοποιήθηκε στις 15/10/2010 με συμμετέχοντες στελέχη των Ειδικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού και της ΜΟΔ. Οι θεματικές ενότητες αναφέρονται στην γενική παρουσίαση και τις τροποποιήσεις του Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ καθώς και στις Διαδικασίες Ένταξης και Αξιολόγησης πράξεων.

Τροποποιήσεις του συστήματος διαχείρισης ΕΣΠΑ, που είναι βασισμένο σε βιντεοσκοπημένο σεμινάριο εικονικής τάξης, που πραγματοποιήθηκε 15/07/2010 μέσω εικονικής τάξης, στην οποία συμμετείχαν τα στελέχη των Ενδιάμεσων Διαχειριστικών Αρχών των Περιφερειών, από τους χώρους εργασίας τους. Οι εισηγήσεις του σεμιναρίου εικονικής τάξης αναφέρονται στις υποχρεώσεις των Αρχών Διαχείρισης και των Δικαιούχων για την επιτάχυνση της υλοποίησης του ΕΣΠΑ, τις τροποποιήσεις του Συστήματος Διαχείρισης & Ελέγχου και του Συστήματος της Διαχειριστικής Επάρκειας.

Εισηγητές και στα δύο σεμινάρια ήταν η κα Ματθούλα Τριανταφύλλου, προϊσταμένη ΕΥ, η κα Αιμιλία Αθανασίου και ο κ. Δημήτρης Φακίτσας, προϊστάμενοι Μονάδων της Ειδικής Υπηρεσίας Θεσμικής Υποστήριξης (ΕΥΘΥ). Στην ομάδα των εισηγητών του σεμιναρίου της 15/10/2010 συμμετείχε και ο κ. Κώστας Καρμπέρης, στέλεχος της ΚΥ της ΜΟΔ.

Τα συμπεράσματα αυτής της πρώτης εφαρμογής καθώς και οι παρατηρήσεις- προτάσεις των 112 συμμετεχόντων στα δύο μαθήματα, θα αποτελέσουν τη βάση για την επέκταση αυτής της τεχνικής ανάπτυξης και προσφοράς εκπαιδευτικού υλικού, με στόχο την επίτευξη του βέλτιστου εκπαιδευτικού αποτελέσματος, με το μικρότερο δυνατό κόστος, στο συντομότερο δυνατό χρόνο.


Φωτογραφικό υλικό