Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στους Οργανισμούς και επιχειρήσεις
Ζούμε την εποχή της τεχνολογικής καινοτομίας. Νέα προϊόντα επικοινωνίας, κοινωνικής δικτύωσης εντός και εκτός επιχειρήσεων, νέα πιο προηγμένα. Χιλιάδες, εκατομμύρια ανθρώπων μοιράζονται γνώση, πληροφορία σε χρόνους σχεδόν μηδενικούς και αποστάσεις που παύουν να υπάρχουν.
Όπως λέγεται κι έχει γραφτεί επανειλημμένως κανείς δεν θα μπορούσε να προβλέψει την «επιτυχία» που σημείωσε το Facebook ως μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Και να που ήρθε η ώρα να αξιοποιήσει και ο επιχειρηματικός κόσμος τα νέα μέσα δικτύωσης στο οργανωσιακό περιβάλλον.
Πώς μπορούν άραγε τα νέα μέσα να "προσθέσουν" στην επιχειρησιακή ή οργανωσιακή καθημερινότητα;
Ποιο είναι το "σημαντικό" που μέχρι σήμερα με τα υφιστάμενα μέσα (τηλέφωνο, email) δεν μεταφέρεται;
H «άρρητη» κυρίως τεχνογνωσία. Αυτή που αποκτάται με τα χρόνια εμπειρίας και δεν βρίσκεται αποτυπωμένη στα βιβλία και στα λογισμικά παρά στα μυαλά των απασχολουμένων, των στελεχών μίας επιχείρησης, ενός οργανισμού. Η τεχνογνωσία που συνδέει τις δραστηριότητες των απασχολουμένων με τα συστήματα, τις διαδικασίες της επιχείρησης, του οργανισμού και που είναι δυνατόν πλέον με εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης να επικοινωνηθεί άμεσα, ταχύτατα σε όλους τους ενδιαφερόμενους. Κι όπως αναφέρεται και στον Economist «Data is becoming the raw material of business”.
Τα Αctivity Streams, μία νέα μορφή, το μέλλον της συνεργατικής επικοινωνίας; Όπου οι πληροφορίες ρέουν άμεσα, οι αποτελεσματικές εργασίες αναγνωρίζονται εύκολα και άμεσα επίσης επικοινωνούνται οι επιβραβεύσεις, οι ιδέες «πιστώνονται» στους εμπνευστές τους.
Αυτά υποστηρίζουν «οι σχεδιαστές» τους, η αποτελεσματικότητά τους μένει να αποδειχθεί στην πράξη. Αρκεί μία στάση «ανοιχτή» στο καινούριο, στη μετάβαση, μία στάση ενδυναμωμένη από τον ενθουσιασμό και την περιέργεια;
ΥΓ. Σε καμμία περίπτωση δεν προτίθεμαι να κάνω διαφήμιση προϊόντων, απλά μία εισήγηση που άκουσα στην Ημερίδα με τίτλο The future of learning από την εταιρεία Socialcast αποτέλεσε την αφορμή γι αυτήν την αναφορά.
Συντάκτης: Βαρβάρα Λιανοπούλου, στέλεχος ΤΥΔΑΑΔ/ΜΟΔ