Άρθρα & Νέα
Ιανουάριος 2015

Η πλατφόρμα διαδικτυακής μάθησης NovoED

Με την υποστήριξη ιδιωτικών εταιριών που επενδύουν σε τεχνολογίες πληροφορικής, από το εργαστήριο του Πανεπιστημίου Stanford έχει ξεκινήσει την ανάπτυξή της μια ιδιωτική διαδικτυακή πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης (MOOC, Massive Open Online Courses) με την επωνυμία NovoEd. Η πλατφόρμα θα προσφέρει ένα συνδυασμό από εκπαιδευτικά πακέτα για επαγγελματίες, μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά μαθήματα (Massive Open Online Course ) σε συνεργασία και με Πανεπιστημιακά Ιδρύματα.
 
Το NovoED είναι το τρίτο εγχείρημα στο χώρο των ΜΟΟC που ξεκινά από την ακαδημαϊκή κοινότητα του Stanford μετά το Udacity και Coursera. Σύμφωνα με τον ιδρυτή του νέου startup (νεοφειούς επιχείρησης), καθηγητή του πανεπιστημίου Amin Saberi, αυτό που κάνει ξεχωριστή τη νέα πλατφόρμα είναι οι διευκολύνσεις και η έμφαση που δίνει στην αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών. Επίσης, ενθαρρύνει τη δημιουργία ομάδων εργασίας και τη συνεργασία για την ανάληψη διάφορων projects που θα απαιτηθούν κατά την εκπαίδευση. Οι μαθητές  μπορούν επίσης να μετρούν τη συμμετοχή και την εργασία του κάθε συναδέλφου τους, ενισχύοντας έτσι την υπευθυνότητα και συμμετοχή των μαθητών. Η ιδέα προέκυψε από την προσπάθεια να αναπτύξουν μια πλατφόρμα που βοηθά στην αλληλεπίδραση και τη συνεργασία των μαθητών κατόπιν πραγματικής ανάγκης που προέκυψε, όταν ο καθηγητής  Chuck Eesley θέλησε να προσφέρει το μάθημα της επιχειρηματικότητας διαδικτυακά. Καμία από τις υπάρχουσες πλατφόρμες δεν κάλυπτε τους παιδαγωγικούς του στόχους, έτσι το Μάρτιο του 2012, η ομάδα του Amin Saberi ανέπτυξε το Venture Lab (το οποίο μετεξελίχτηκε σε NovoED) και αμέσως προσέλκυσε 80.000 μαθητές από 150 χώρες.
 
Το σημαντικό επίτευγμα της πλατφόρμας, με δεδομένο το μεγάλο ποσοστό εγκατάλειψης της παρακολούθησης στα MOOC,  ήταν ότι κατάφερε να κρατήσει ενεργούς 30.000 μαθητές από τους οποίους οι 10.000 ολοκλήρωσαν το μάθημα. Το γεγονός αυτό οφειλόταν στα σημαντικά εργαλεία συνεργατικής μάθησης και αλληλεπίδρασης της νέας πλατφόρμας.
 
Σύμφωνα με τον  Saberi είναι σαν ένα κοινωνικό πείραμα καθώς οι μαθητές που συνεργάζονται είναι άνθρωποι που μπορεί να γνωρίζονται και αυτό ενισχύει τη δέσμευση να συνεχίσουν και να ολοκληρώσουν την εκπαίδευση.
 
Η απότομη διάδοση των MOOC΄s, πιστεύει ο Saberi, είναι αποτέλεσμα της μεγάλης διαφοράς σε προσφορά και ζήτηση που υπάρχει για υψηλής ποιότητας εκπαίδευση και κατάρτιση.
Η πλατφόρμα απευθύνεται σε μαθητές Λυκείου, προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές αλλά και σε επαγγελματίες που επιθυμούν τη δια βίου μάθηση. Τα αντικείμενα που εστιάζει είναι η επιχειρηματικότητα, η διοίκηση επιχειρήσεων, το ντιζάιν, η δημιουργική γραφή και η αειφορία.
 
Η εταιρεία δραστηριοποιείται σε ένα πεδίο ιδιαίτερα αναπτυσσόμενο και σκοπός είναι να αναπτυχθούν συνεργασίες με πανεπιστήμια για κατασκευή εκπαιδευτικού υλικού εξειδικευμένα για τους φοιτητές τους.
 
Η ομάδα χρησιμοποιεί τη μεγάλη εξειδίκευση της και δημιουργεί υψηλής ποιότητας βίντεο, η παρακολούθηση  πολλών από τα οποία είναι χωρίς κόστος για τους ενδιαφερόμενους σε τομείς όπως η τηλεϊατρική, οι τεχνολογίες πληροφορικής, η επιχειρηματικότητα κ.α.. 
 
Πηγή: Matt Enis, Library Journal
 
Κώστας Τσάγκας, στέλεχος ΤΥΔΑΑΔ