Άρθρα & Νέα
Ιανουάριος 2015

Το ψηφιακό φροντιστήριο

Έρχεται από το υπουργείο Παιδείας το ψηφιακό φροντιστήριο το οποίο θα παρέχει βοήθεια σε αδύναμους μαθητές του γυμνασίου. Θα παρακολουθούν βιντεοσκοπημένη παράδοση μικρής διάρκειας, θα παίρνουν σημειώσεις και ασκήσεις και θα έχουν πρόσβαση σε βιβλία πρόσθετης διαδικτυακής στήριξης.
 
Το πρόγραμμα της Πρόσθετης Ηλεκτρονικής Στήριξης θα περιλαμβάνει εναλλακτικές μορφές μάθησης ώστε να καλύπτονται τα μαθησιακά κενά και να παρέχονται ίσες δυνατότητες στους μαθητές.
 
Στόχος του υπουργείου είναι η δημιουργία ενός οργανωμένου συνόλου ψηφιακών μαθημάτων και υποστηρικτικού υλικού για τους μαθητές όλων των τάξεων του γυμνασίου και η ανάπτυξη ηλεκτρονικής υποδομής – Πλατφόρμας πρόσθετης ηλεκτρονικής στήριξης με δυνατότητες παροχής ολοκληρωμένης διδασκαλίας, χωρίς τη φυσική παρουσία εκπαιδευτικού και την παράλληλη αξιοποίηση του υφιστάμενου εξοπλισμού (κινητά εργαστήρια Η/Υ. Διαδραστικά Συστήματα).
 
Το πρόγραμμα θα μπορεί να υλοποιείται τόσο κατά τη διάρκεια του μαθήματος όσο και σε τυχόν πρόσθετες δράσεις εκπαιδευτικής υποστήριξης των μαθητών.
 
Το περιεχόμενο κάθε ενότητας μαθήματος θα περιλαμβάνει:
 
-βιντεοσκοπημένη πρότυπη παράδοση μικρής διάρκειας
-υποστηρικτικό υλικό του μαθήματος, όπως σημειώσεις
-μεθοδολογία επίλυσης ασκήσεων με παραδείγματα
-ασκήσεις
-πηγές πρόσθετης υποστήριξης
-διαδικτυακό βιβλίο πρόσθετης διδακτικής στήριξης από υπάρχουσες εκδόσεις (σε ηλεκτρονική μορφή).
 
Η σχετική πρόσκληση που αφορά το επιχειρησιακό πρόγραμμα που αναφέρεται στο «Ψηφιακό Φροντιστήριο», δημοσιεύτηκε στο τέλος Σεπτέμβρη. Ο προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται στα 2.965.000 ευρώ. Απευθύνεται στην Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
 
Οι δράσεις που χρηματοδοτούνται είναι οι εξής τέσσερις:
 
Δράση 1: Διαμόρφωση των τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών που θα πρέπει να έχει η Ψηφιακή Πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Στήριξης και το εκπαιδευτικό περιεχόμενο (Software) ώστε στη συνέχεια να προσδιοριστούν οι απαιτήσεις του απαραίτητου εξοπλισμού για την λειτουργία της Πλατφόρμας ΠΗΣ (Hardware). Η εν λόγω Δράση δύναται να υλοποιηθεί σε σύμπραξη με το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (ΙΤΥΕ)- Διόφαντος.
 
Δράση 2: Ανάπτυξη περιεχομένου των Ψηφιακών Βοηθημάτων και λειτουργία της υπηρεσίας – Σχεδιασμός πλαισίου λειτουργίας μηχανισμού μόνιμης υποστήριξης Η παρούσα Δράση δύναται να περιλαμβάνει τις απαιτούμενες ενέργειες για: α) Τον καθορισμό των παιδαγωγικών και τεχνικών προτύπων που θα πρέπει να πληροί το περιεχόμενο κάθε βοηθητικού μαθήματος, β) την εκπόνηση και παραγωγή του περιεχομένου των μαθημάτων, γ) την οργάνωση και εισαγωγή του περιεχομένου στην εκπαιδευτική πλατφόρμα, δ) την ενεργοποίηση της υπηρεσίας και τη θέση της σε λειτουργία με πιλοτική εφαρμογή, ε) τους τελικούς ελέγχους, επικαιροποιήσεις και βελτιστοποιήσεις στην παρουσίαση του περιεχομένου και στ) το σχεδιασμό πλαισίου λειτουργίας μηχανισμού μόνιμης υποστήριξης.
 
Δράση 3: Προμήθεια υποδομών ΤΠΕ Η συγκεκριμένη Δράση στοχεύει στην προμήθεια των αναγκαίων υποδομών ΤΠΕ για την εγκατάσταση και φιλοξενία του συνόλου της υπηρεσίας. Θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι υφιστάμενες υποδομές ΤΠΕ του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.
 
Δράση 4: Δημοσιότητα και Προβολή. Στο πλαίσιο της Πράξης περιλαμβάνονται ενέργειες δημοσιοποίησης και προβολής των στόχων και των αποτελεσμάτων της Πράξης.
 
Νατάσσα Ανυφαντή, στέλεχος ΤΥΠΕ

Φωτογραφικό υλικό