Άρθρα & Νέα
Μάιος 2019

Η Τηλεκπαίδευση της ΜΟΔ – στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

Αν και σε κάθε προγραμματική περίοδο συζητείται έντονα το ζήτημα της πολυπλοκότητας των διαδικασιών υποβολής προτάσεων και υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενων δράσεων, το πρόβλημα εξακολουθεί να παραμένει δισεπίλυτο. Ως εκ τούτου, η αναγκαιότητα της συνεχούς θεωρητικής, κατ’ αρχάς, εκπαίδευσης πάνω στο εξειδικευμένο θεσμικό πλαίσιο, στα συστήματα διαχείρισης και στις διαδικασίες ελέγχου, καθώς και η κατάρτιση και τεχνογνωσία, αφετέρου, επί τεχνικών διαχειριστικών πράξεων του ΕΣΠΑ 2014-2020, με δομημένα βήματα και με στόχο τον αποτελεσματικότερο τρόπο διαχείρισης των έργων και την επίτευξη αποδοτικότερων αποτελεσμάτων, είναι αναμφισβήτητη από όλες τις πλευρές.

Προκειμένου να καλυφθούν αυτές οι εκπαιδευτικές ανάγκες, μέσα στο διαρκώς μεταβαλλόμενο από πλευράς συνθηκών περιβάλλον διοργανώθηκαν με επιτυχία, κατά γενική ομολογία, δύο σεμινάρια σε Σύρο και Ρόδο το περασμένο έτος (Ιούνιο και Οκτώβριο) από την Μ.Ο.Δ., σε συνεργασία με την ΕΥΔ ΕΠ ΠΝΑ, απευθυνόμενα κυρίως σε στελέχη φορέων, που εμπλέκονται στην προετοιμασία και υποβολή προτάσεων προς ένταξη και στη συνέχεια στην υλοποίηση αυτών.

Έμφαση στη σχεδίαση του περιεχομένου και του τρόπου διεξαγωγής των σεμιναρίων αυτών δόθηκε στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση, με επιδίωξη της επίλυσης αποριών και κάλυψης των αναγκών των εκπαιδευομένων σε πραγματικό χρόνο, ακόμη και βάσει του συστήματος της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης.

Κατά την διάρκεια του εκπαιδευτικού σεμιναρίου, που έλαβε χώρα στη Σύρο, αναδείχθηκε ακριβώς αυτό, με την φυσική παρουσία του ενός εισηγητή στην κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ στην Αθήνα. Ο εκπαιδευτής, αρχικά, ανέπτυξε θεωρητικά τις ενότητες, που αφορούσαν στην ανάλυση του τρόπου ηλεκτρονικών πληρωμών μέσω της πλατφόρμας ΠΣΥΠΟΔΕ (e-pde), ενώ στη συνέχεια ακολούθησε διάλογος ανάμεσα στις δύο πλευρές και τέθηκαν ερωτήσεις στον εισηγητή, με τους εκπαιδευόμενους, τελικά, να μένουν απολύτως ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα της διαδικασίας.

Έχει γίνει παραδεκτό, ότι το σύστημα σύγχρονης και ακόμη περαιτέρω της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης της ΜΟΔ, είναι ένα καινοτόμο και σημαντικό εργαλείο απόκτησης επιμορφωτικής εμπειρίας για την αναβάθμιση των δεξιοτήτων και γνώσεων του προσωπικού Υπηρεσιών, που καλείται να διαχειριστεί συγχρηματοδοτούμενα έργα.

Κομβικής σημασίας, τέλος, είναι η διευκόλυνση των καταστάσεων ως προς το χρόνο και το χώρο διεξαγωγής των εκπαιδευτικών συναντήσεων, με την άρση του προβλήματος, παράλληλα, της μετακίνησης, με όποιες δυσχέρειες η τελευταία θα συνεπαγόταν, ιδίως στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, όπου χαρακτηρίζεται από την πολυνησιωτικότητα, σε συνάρτηση με το απρόβλεπτο των καιρικών συνθηκών, κυρίως κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών.

Λουκία Αργυροπούλου,

Στέλεχος της Μονάδας Γ’ ΕΥΔ ΕΠ ΠΝΑ